מי רשאי למכור פוליסות ביטוח רכב?

בשנת 2003, נפתח התחום של ביטוח רכב לתחרות בישראל. מאותו רגע, התבטל המונופול שהיה קיים עד לרגע זה, ונכנסו לא מעט שחקניות חדשות לשדה המשחק. עשור לאחר מכן, התמונה בישראל הפכה למורכבת עוד יותר: אילו גורמים מוסמכים למכור כיום את הביטוח החשוב הזה? וכיצד נבחר ביניהם?

הגורמים המציעים ביטוח רכב

ביטוח רכב בישראל הפך, כאמור, להיות ענף תחרותי מאד עם השנים. חברות ביטוח מסורתיות, הן שחולשות עליו במידה הרבה ביותר, ומציעות מגוון פוליסות לנהגים. יחד עם אלה, כמובן, לא ניתן להתעלם מחברות הביטוח הישירות, וכן מהפול- אותו ארגון על שמאגד בתוכו את כל אותם נהגים אשר לא יכולים לרכוש ביטוח בדרך אחרת.

יש להדגיש כי בענף הרכב פועלים גם גורמים חשובים אחרים, ובכלל זה חברות ליסינג, חברות אשראי וכן הלאה. אולם, על פי התקנות בישראל אלה אינם יכולים להציע פוליסות ביטוח מהסוג האמור באופן ישיר, מאחר ואלה דורשות היתר מיוחד.

מי מעניק את הרישיון?

בהתאם לחוק הפיתוח על השירותים הפיננסיים (1981), "מבטח" הוא גורם אשר מחזיק קיבל רישיון מתאים לעשות בכך. אגף הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר הוא שמעניק את הרישיונות האלה כיום, וזאת רק עבור גורמים אשר מוכיחים עצמם כמסוגלים לעשות זאת.

כך, הרי בישראל על גורם המעוניין למכור פוליסות ביטוח רכב לעמוד במספר תנאים. הראשון, ויש שיאמרו המרכזי, הוא הוכחה של חוסן כלכלי. נדרש הון מינימלי בגובה מסוים, שיעיד על כך שהחברה תוכל לעמוד בהתחייבויות שלה ללקוחותיה העתידיים. החברה גם צריכה להגיש תכנית עסקית בת שלוש שנים, הכוללת, בין השאר, פירוט של הסיכונים שייכנסו לפוליסה, חוג הלקוחות ועוד.

דרישה נוספת מהחברות היא לדווח על האנשים המיועדים לאייש את המשרות הבכירות בהן. חיוני כי אלה יהיו ללא כל דופי- על המועמדים להגיש הוכחה לכך שיש להם את הכישורים המקצועיים והניסיון הדרוש לניהול חברה בסדר גודל כזה, הלכה למעשה.

המשמעות עבור הלקוח

עקב המספר הרב של שחקנים בשדה המשחק של ביטוח רכב, אחריות רבה נופלת על הנהג, בבואו לרכוש פוליסה מתאימה. עליו לבדוק היטב את תנאי השוק לפני כל רכישה, רצוי באמצעות השוואת ביטוחים. פערי מחירים אפשריים בהחלט בתחום זה, ויש להיערך לכך מבעוד מועד.

להשוות ביטוח רכב בוובי – צפו בסרטון המצורף

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *