הפעלת הביטוח לאחר תאונה – מהם השלבים?

כאשר אנחנו רוכשים ביטוח רכב, השאיפה הברורה שלנו היא שהוא יישאר על נייר ההסכם בלבד. הבעיה היא שרצונות לחוד ומציאות לחוד: במקרים מסוימים, כאשר כלי הרכב שלנו עובר תאונה, תהא הסיבה לכך אשר תהא, נדרש להתחיל את ההליך אל מול חברת הביטוח. כיצד עושים זאת בדיוק?

השלב הראשוני: החלפת פרטים

כמובן שלאחר כל תאונת דרכים, הדאגה הראשונית צריכה להיות לשלומם של כל המעורבים. עוד לפני שחושבים על הפוליסות, הרי שבמידה ונפגע אדם נדרש להזעיק משטרה או מגן דוד אדום, וכן אין להזיז את כלי הרכב. לאחר ששלבים אלה עוברים בהצלחה, מתחילה החלפת הפרטים הבלתי נמנעת.

כך, על כל אחד מהמעורבים בתאונה למסור את פרטיו האישיים לצד השני, לצורך התנהלות עתידית של חברות הביטוח של שניהם. הנתונים החשובים, בהקשר הזה, הם שם הנהג, מספר תעודת הזהות שלו, דגם הרכב ומספרו, שם חברת הביטוח שלו ומספר הפוליסה שעשה באמצעותה.

השלב המכריע: יצירת קשר עם חברת הביטוח

לאחר מסירת הפרטים, נכנסת לתמונה חברת ביטוח רכב. ראשית, טרם הפנייה אליה, רצוי מאד לתעד את זירת התאונה, הנזק הגופני או הפגיעה ברכב- אלה בוודאי יוכלו לסייע בהמשך. בהתאם לתנאי הפוליסה, יוגדר גם הסיוע הנדרש מחברת הביטוח: למשל, ברור שבפוליסת ביטוח מקיף הפנייה תהיה על מנת להעניק פיצוי על רכבו של המבוטח, בעוד ביטוח צד ג' יופעל כאשר יהיה חשש מהותי לתביעה מצידו של צד שלישי הנפגע בתאונה.

אל חברת הביטוח נדרש להעביר את מסמכי התביעה, כשרצוי גם להוסיף את דו"ח המשטרה, קבלות על הוצאות רפואיות וכדומה. לא פעם, חברת הביטוח תשלח גורם מקצועי מטעמה אשר יעריך את גובה הנזקים. בהתאם למפורט בתנאי הפוליסה, ובכפוף לתשלום דמי ההשתתפות העצמית מצידו של המבוטח, יוענק בהמשך הדרך הפיצוי המיוחל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *