בחו"ל קונים ביטוח באינטרנט ועכשיו גם בישראל

באזורים רבים בעולם, במערב וגם בחלק ממדינות המזרח, קניית ביטוח דרך רשת האינטרנט היא כבר מזמן מנהג צרכני שגור. מנגד, ישראל נמצאת עדיין הרבה מאחורי המדינות המפותחות, למרות שיעור גבוה של בתי-אב המרושתים לאינטרנט

ביטוח בחו"ל - הבלוג של וובי

נתונים עדכניים מהעת האחרונה מלמדים כי פלח השוק של רוכשי הביטוח באינטרנט גבוהים מאוד. ביפן ודרום קוריאה, לדוגמה, 20% קונים ביטוח באינטרנט. באוסטרליה, כ-25%; בארה"ב 40% רוכשים כך ביטוח, והשיעור הגדול ביותר של רוכשי הביטוח ב"ווב" נמצא באנגליה – 50% מהם נעזרים בעכבר ובמקלדת ומבטחים את עצמם.

לפי המודלים האינטרנטיים למכירת ביטוחים במדינות הללו, הקנייה מבוצעת בעיקר דרך פלטפורמות המאגדות מספר חברות ביטוח. הן מציעות מוצרים פשוטים ואלמנטאריים, כגון ביטוח רכב, דירה, נסיעות לחו"ל וביטוח משכנתה. למעשה, כל מוצר ביטוחי שאין לו מורכבות מיוחדת יכול להימכר דרך הרשת. הצרכן עושה בשלב הראשון השוואת מחירים פשוטה וסוגר את העסקה מבלי לעבור בין כמה אתרים ובלי לקום מהכסא.

אנגליה היא כאמור הסמן הימני המוביל בתחום. מתוך 50% הקונים ביטוח באינטרנט, כ-80% עושים זאת דרך פלטפורמה משווה. בסך הכול יש באי הבריטי כ- 20 אתרים ייעודיים למכירת פוליסות ביטוח תוך השוואת מחירים בין החברות השונות – ארבעה מהם מרכזים את נתח השוק המירבי.

דברים שרואים מכאן

זה נכון שבישראל יש פלטפורמות אינטרנטיות מצויינות להשוואת מחירים, אך הן לא הצליחו לחדור גם לתחום הביטוח ולא בכדי. תחום זה דורש התמקצעות וביצוע התאמות השוואתיות שאינם ביכולתם של אתרי הההשוואה הסטנדרטיים.

זה נכון שהלקוח הישראלי מחפש מקצוענית, והוא גם שמרן בטבעו. הוא שם דגש על קבלת שירות וייעוץ מקצועי, אבל זה לא אומר שביטוח יימכר בארץ רק בצורה הישנה. זה פשוט מחייב שהפלטפורמה האינטרנטית תותאם למתן רמת שירות גבוהה ותספק פרטים, הסברים, ותמיכה. והכל באתר אחד ותוך נוחות גלישה פונקצינאלית וקלה.

כשדיברתי עם חברים ומכרים על הרעיון של Wobi, רבים מהם סיפרו לי שלא אחת הם התיישבו מול המחשב במטרה למצוא ביטוח ולרוכשו באינטרנט, אולם תוך מספר דקות מועט הם מצאו עצמם מול מספר רב של חלונות פתוחים – גוגל, אתרים שונים של כל חברה או במילה אחת: "בלאגן".

ביטוח ב-Wobi – לא רק השוואת מחירים

שוב, זה לא סוד שרכישת ביטוח היא עניין מורכב ואינה דומה לרכישות סטנדרטיות אחרות. ברכישת ביטוח אנחנו למעשה מתגונננים מפני משהו (בעיקר מפני הלא נודע ואי הוודאות שבחיים) ועל הגנה כנראה לא מתפשרים בקלות. בנוסף ידוע, כי הלקוח הישראלי בחיים לא מוכן לצאת פראייר. בבואו לרכוש פוליסת ביטוח הוא ער לעובדה כי השוואה מחיר בלבד אינה הגורם היחידי לפיו יש לקבל החלטת רכישה. הוא מחפש את הכיסוי המיטבי עבורו, כי עם ביטוח לא מתפשרים.

בדיוק בשל כך הקמנו את Wobi – אתר שמציע תהליך פשוט שאינו עמוס בפרטים ובהליכים – משווים וקונים. השקענו בממשק משתמש ידידותי, צירפנו מספר רב של חברות ביטוח, מהגדולות בשוק. המחירים משתלמים ואטרקטיביים. וכל זאת לא בא על חשבון מתן אפשרות ללקוח לקבל את כל הפרטים הנחוצים. Wobi מספק בעיקר את היכולת להתאים את סוג הפוליסה בצורה סובייקטיבית לפי צרכיו ומאפייניו האישיים של הלקוח.

מבחינתנו, Wobi הוא אתגר שיווקי – ואנחנו אוהבים אתגרים. אין ספק כי אנו מציעים שירות שחסר עדיין ללקוח הישראלי. צריך רק להחדירו ולהרגיל את הציבור לפלטופורמה החדשה. חברות ביטוח מהמובילות בארץ כבר חברו אלינו ל-Wobi.

לאחר שהשקענו ברתימת חברות הביטוח ל-Wobi השקענו מאמצים רבים בהתאמת התכנים באתר וביכולת הגלישה החכמה בו, כזו שעונה על כל צורכו של הגולש. השירות הוא גולת הכותרת שלנו ואנו אתר המעניק שירות מקיף 24/7.

כנסו ל- Wobi ופשוט יהיה לכם ביטוח

מידע נוסף אודות ביטוח:
ביטוח חובה לאופנוע

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *